Thursday, July 16, 2009

Happiness in life...

What is happiness? What it means to you? Bukan happiness dengan keluarga tu semua tapi happiness di dalam perhubungan... As for me, happiness untuk sebuah perhubungan itu adalah apabila lelaki/perempuan yang kita sayangi, cintai dan kasihi menjadi milik kita secara sah. Bukan apa, baru je lepas tengok gambar kawan2 yang baru sahaja melangsungkan perkahwinan. Muka pun berseri-seri. Mana tidaknya, lelaki yang selama ini menjadi teman dalam hidupnya sudah bertukar gelaran menjadi suami pula. Bila kita bercinta, kita sebenarnya rasa tak secure dengan segala janji dan harapan tetapi sebaik sahaja dia sah menjadi suami, barulah kebahagiaan itu jelas terpancar. Cuba korang bayangkan, boy friend yang kita sayangi, cintai, boy friend kita yang kita rasa dia comel sangat berada di sisi kita sebagai suami. Dan cuba bayangkan kalau boy friend kita tu tak la sayang kita sangat n tak lah cintakan kita sangat tiba2 menjadi suami kita. Mesti lelaki tu tak la rasa bahagia sangat. Light2 je. Muka dia pon tak lah berseri kan?
Macam gambar2 kawin kawan2 aku yang aku tengok ni. Masing2 nampak sangat bahagia. Happy sangat. Memamng la kita akan kata, kalau ada kawan2 pon sebenarnya dah cukup tetapi apabila kita bersama seorang lelaki yang dianggap boy friend, kita nakkan jaminan yang lebih baik lagi. Betul tak? Hrm...tak lama lagi, seorang lagi kawan aku akan berkahwin. To Fara, all the best in ur life k. Be a good wife and dun let him get away. Lapan tahun usia perkenalan uol berdua akhirnya disatukan menjadi ikatan perkahwinan yang sah. Mesti bahagia kan? Bahagia bila orang yang kita sayangi dan jaga selama ni menjadi milik kita. Congratulation!

6 comments:

rynas said...

bila pula nak dgr anis ngn buah hati disatukan menjadi raja sehari nie. yer anis betul bila dah kahwin baru rasa selamat dan hilang segala masalah..ada masalah pun dikongsi bersama.

conggrats..sebab dapat berhijrah ke karangkaraf..keluar dr BP. good luck n keep in touch yer. huhuhuhu sedihnya...

chocinmybox said...

hrmm..thank you kak siti.biar jauh di mata,tapi dekat di hati.insyaallah,panggilan kad dari kejauhan akan tiba juga.bila?tu yang kita tak tau tuh...heheheh

suziey said...

Erm bahagia maknanya sangat besar...ada orang bahagia bila bersendiri, ada orang bahagia bila ada kekayaan, ada orang bahagia dengan melihat orang lain bahagia...pada wa, bahagia akan dtg bila kita membenarkan bahagia itu datang menjengah jiwa kita sendiri...
*bahagia juga akan dtg dengan adanya boifren/suami bernama Yang Berbahagia....kahkahakah (wat lawak ilangkan stress mencari bahagia tak kunjung tiba nih)

chocinmybox said...

bengong la ko ni suzi..isk

Maryam Elyas said...

I pulak bahagia apabila MUSUH sudah tiada di sisi. hahahahahahah (gelak jahat)

chocinmybox said...

wah...ganas sungguh statement lu kekwat...