Sunday, January 4, 2009

Ha...inilah closingnya... Jemput hirup skali ye...heh heh heh
Yang debab tu tangan Dhiya. Aku kongsi dengan dia.

Isk..kusyuk betul anak buah aku sorang ni makan...Tak ingat la tu ada allergy seafood...


Ini nama dia emping. beras muda yang dikeringkan dicampur kelapa dan gula.Mak cari sampai ke Kedah.Walaupun keras,tapi rasanya lemak dan sedap.Sesekali makan oklah...



ini makanan sampingan




INILAH MAIN COURSENYA...





Hrm...semalam kak long teringin nak makan steamboat. Pastu,dengan gigihnya,dia membawa segala peralatan nak wat steamboat termasuk membawa steamer electricnya yang entah bila ntah dia beli. Banyak jugak bahan yang dibawa:Udang,sotong,ikan,daging,ayam,lala,sayur-sayuran dan mee. Walaupun aku tak makan mee,tapi aku tak kisah. Aku makan menda lain je. Semua orang tidak dibenarkan makan nasi cuz kak long takut steamboatnya tak habis. Kesian kak ngah,nak makan asam pedas yang mak aku masak pon tak boleh. Selain tu,ada kuih bakar(yang datangnya dari saudara yang dah lama tak datang rumah),kuih putu bambu,cakoi,mee goreng mamak dan kuih muih seperti pisang goreng dan samosa. Kitorang memang kenyang giler semalam...






















1 comment:

rynas said...

Ya allah banyaknyer makanan..memng kenyang gilerlah nie. terliur nengok steamboat tuh