Thursday, January 1, 2009

kesabaran AdA baTaSaN

Perjalanan hari ni agak jauh. Saja jalan2. niat hati nak menziarah teman tapi tak kesampaian. Bila lepak kat warong kopi ni,rasa best plak nak menulis. Maklumlah,kawasan perumahan elit. Suasananya damai sangat. Susah nak cari tempat macam ni kat kl. Lebih kurang jam 12,aku dikejutkan dengan satu panggilan telefon. Daripada seorang teman karib. Dia menangis dan menjerit tak tentu hala menceritakan segala kekusutan di hati. Kesian tapi tak banyak yang mampu diperkatakan. Hanya kesabaran yang mampu menenagkan jiwa. Hanya itu kekuatan yang ada pada diri seorang wanita.

Erm…lagi sekali,hari ni ada yang nak diperkatakan. Lately,terlalu banyak isu timbul dan menjadikan aku ingin berbicara sekali lagi. Setiap manusia dilahirkan dengan hati dan perasaan yang berbeza. Ada kategori pulak tu. Yang sedar diri dan yang tak sedar diri. Dari apa yang didengari,perlakuan yang dilakukan cukup menyakitkan hati. Cukuplah diri dihina,tetapi jangan sentuh soal keluarga. Tidak hak untuk menghina keluarga yang selama ini menjadi tunggak kehidupan. Baru setahun jagung menjaga, dah pandai nak kutuk keluarga lain. Sedarlah,hidup di muka bumi ni tidak keseorangan. Bersyukurlah mempunyai seseorang yang sanggup menerima walaupun berjuta lagi yang menanti.

Mujur kesabaran rakan mengatasi amarah yang ditimbulkan. Kuatkan hati k. tabahkan hati. Ingatlah orang yang tersayang. Tuhan sedang menduga sama ada kekuatan itu masih utuh atau tidak. No matter what happen,I will always be there for you. Take care of yourself k. love ya!

1 comment:

EddiEBahar said...

Hisup nie memang mcm tu, masalah akan datang, tapi kena ada cara nak tangani masalah tu. Cara itu adalah dari pengalaman dan pengajaran yg lepas.