Thursday, April 16, 2009

Lepas hajat...

Kak suzi ni makan sampai stim mata...:)

Baru sampai,pose dulu...

Ni potato soup ye...

Kak yam cuba nak habiskan food die. Banyak siot!
Bosa bona onion and tomatonyer...

Tomato soup
Nak order ape ek?...

Masa ni tengah lapar

Sirloin Cheddar Sandwic

Cheesy burger

BBQ 1/4 Chicken


Phuh...alhamdulillah...Akhirnya dapat jugak aku langsaikan hutang aku ngan kak yam.Bukan apa,dah lama sangat janji ngan kak yam nak makan kat Tony 'Meramas'(kak yam yang bagi nama ni)...Tony Roma's daa...Buka main happy lagi kak yam.Memula ingat nk share je makanan yang ada.Yela,kan makanan kat sana dihidangkan dalam big portion.Tapi akhirnya masing-masing order sendiri pastu tak habis. Tapi takpe..tapau la,apa lagi...Masa mula2 dudk kat seat,ada perkara yang amat memeranjatkan kami.Ikuti cerita di bawah...

Server: Hye. We have lunch set or u can order ala carte. Our soup of the day is Hot 'Pork' Soup
Me ; What???Definately not for us.Dalam hati aku,bodo ke hape minah ni.Dah nampak kitorg ni pakai tudung,takkan nak makan pork lak
Server :You can change the soup with potato.
Me :Ok..we will have that

Lepas je minah tu blah,aku trus tepon kawan aku.Die punyalah terkejut bila aku kata Tony Roma's jual pork.Past die bebel sampai aku berpeluh2 sebab kena marah. Then aku panggil server lain. Die kata soup of the day is hot beef with tomato.Pastu aku pun ala2 ting tong dan masih tertanya2.Tapi yang pasti mmg minah tu salah cakap (Yela...takkan salah kitorg lak kot). Lepas tu kitorg pon makan dengan lahapnya. Kak yam order Chessy Burger,kak suzi plak order BBQ 1/4 Chicken. We had blast moment,as always...Pastu ada la sorg server ni,kak yam dok ingat die lelaki tapi die agak terkejut bila aku kata server tu pempuan.Ahaks...Agak macho dan gentleman jugak la.Pastu bila perut dah kenyang,mulalah rasa nak muntah.Bergelak2 lagi.Ditambah plak aku dah bocorkan satu rahsia aku pada dorg.Lagilah dorg gelakkan aku...

Sedih jugak Cik Yam tak dapat join...tapi takpe...Next time k...

3 comments:

Maryam Elyas said...

Anis, memang aku tak salah dengar. Memang pompuan tu cakap hot pork soup. Memang! Memang! memang. Tak silap lagi. Kalau silap dengar mestilah masa lu cakap "Pork? Definatly not for us" mesti dia dah sound "No no not pork but beef". Betul tak? Wa rasa dia tu pelayan baru. Mungkin pork tu hanya untuk bukan Melayu tapi dia tercakap soup of the day yng hebat tu kepada kita bertiga. Walau apa pun.... best sgt makan kat sini. Tapi kalau dia hidang panas2 mesti lagi best kan..... Pasni nanti nak pergi wang cafe, nak minum horlick blended pulak. Rindu la dah lama giler tak makan sana.

chocinmybox said...

tapi kak yam...kalau restoran macam tu TAKKAN jual pork.tak lepas untuk dapat cert halal.isk...takpelah...yang penting kita tak makan menda2 tu.nak minum horlicks kat wang?isk...jauh na tempat minum horlicksnye...adoiyai...

suziey said...

Aduiyai...uolsss dia sudah mengidam horlick blended plak. Percayalah selepas ini dia akan dok ckp je bila nak g wang, bila nak g wang, sampai telinga kita naik pekak. seperti mana dia dok ckp bila nak tony roma's tony roma's...